من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

بر سر دوراهی

امروز یکی از دوستان قدیمی زنگ زد و بعد از کلی صحبت گفت که برای فرزند یکی از دوستانش که نوازنده ویولون  است و سازش را شکسته ، دارد پول جمع آوری میکند . و من از صبح دچار تضاد ذهنی شده ام که آیا چنین کمکهایی موضوعیت دارد ؟ آیا یک نوازنده نمیتواند در کنار یک کار ثابت و درآمد ثابت به کار نوازندگی نیز بپردازد ؟


کلا با کمکهای خیریه برای افرادی که چهار ستون بدنشان سالم است مشکل دارم . و نسبت به  افراد بیکار و فاقد  درآمد و وابسته هر چند هنرمند و.... حس خوبی ندارم احساس میکنم به دنبال بهره کشی از دیگران هستند. و از طرفی احساس میکنم خیلی ظالمانه قضاوت میکنم . لطفا من رو با نظراتتون از این تضاد بیرون بیارید.


نظرات 2 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 15 آذر 1396 ساعت 17:26

سلام. .نازنین بانو....نمیدونم والا اینقدر این روزها همه مردم تحت فشار اقتصادی هستند که ادم میمونه به کی باید کمک کرد به کی نباید......

مهربانو یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 11:30 http://baranbahari52.blogsky.com/

سلام عزیزم . منم مثل تو فکر می کنم البته با یکمی تغییر .. نوشتی با پول جمع کردن برای کسی که سالمه موافق نیستی . من اینطوری به قضیه نگاه نمی کنم یادت میاد یه فاطیمایی بود که می خواست کلیه ش رو بخاطر بدهی های سنگین خانواده ش بفروشه . تو وبلاگ من همه دست به دست هم دادیم حتی یکی از دوستان که وکیل بود زحمت کشید و رفت تمام اوراق دادگاه و مسائلشون رو بررسی کرد و تایید کرد فکر می کنم ما پنج میلیون پول جمع کردیم . فاطیما اون پول رو سرمایه ی یه کار کرد و خیلی با سرعت تو کارش پیشرفت کرد شانس خوبی هم آورد یه پخش کننده تو امارات پیدا کرد و انقدر وضعیت مالیش خوب شد که نگفتنیه . هیچوقت یادم نمیره که برای مادرش ماشین لباس شویی و یه چیز دیگه خریده بود عکسشو برام فرستاد و باز هم از محبت ما تشکر کرد . البته مرتب تو تلگرام برام پیام می فرستاد و همیشه قدردان بود .
از طرفی یه بار یه همکار واسطه شد برای کسی پول جمع کنیم که یه خانم بود و تازه یه دخترش فوت کرده بود و خودش به واسطه ی تصادف پاهاش شکسته بود و جراحی شده بود و یه دختر دیگه ش نامزد کرده بود و در شرف ازدواج بود و برای تهیه جهیزیه نیازمند بود . با وجودی که همیشه تمایلم به جمع اوری در مورد پول دارو و چیزای دیگه ست نه تهیه جهیزیه ولی اون بار فکر کردم که یه مادر داغداره و الان خودش زمینگیره و برای دختر دیگه ش که اول زندگیشه مستاصله پس پیشقدم شدم و کمکش کردم بعد ها شنیدم شب عروسی دخترش گفته همه ی فامیل چشمشون دراومد با جهازی که من به دخترم دادم و حاااالم بد شد . همه ی حس خوبی که با اون کمک بهم دست داده بود از بین رفت و خودم رو لعنت کردم که چرا کمک کسی کردم که برای چشم و هم چشمی درخواست کمک کرده بود . پس با اینجای پستت موافقم که برای تهیه جهاز و سیسمونی و ساز شکسته و این چیزا اصلا مهم نیست استین بالا بزنیم ولی موارد دیگه ...

با نظرت تاحدودی موافقم کمک مورد دوم رو اصلا قبول ندارم ولی در مورد اول من اگر بودم به عنوان قرض الحسنه و باز پرداخت بلند مدت انجام میدادم.
به دوستم هم گفتم که با کمکهای خیریه بلاعوض اصلا موافق نیستم. اما حاضرم به صورت قرض مبلغی پرداخت کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد